.

Možná děláte chybu, která nejčastěji brání úspěšnému prodeji

person-690231Hlavou vám běží jedna myšlenka za druhou. Nemůžete se jich zbavit. Vracejí se dokola jako bumerang. Už zase počítáte neúspěšné telefonáty zákazníkům. Konečně se dostanete na schůzku, těšíte se, že prodáte a nic. Neúspěšné schůzky přibývají, s telefonováním je to čím dál horší. Jste z toho otrávení, nechce se vám nic dělat. Přemítáte nad tím, v čem je chyba. Ve vás nebo v produktu?

Možná jen děláte chybu, která nejčastěji brání úspěšnému prodeji

Uvařili jste si v hlavě pěkný guláš, který vám vůbec nechutná. Kdyby to byl opravdový guláš, co byste s ním udělali? Vyhodili nebo vzali koření a dochutili tak, aby se dal jíst.

Naši hlavu vyhodit nemůžeme, ale myšlení se dá změnit tak, aby nebránilo úspěšnému prodeji. Není to složité, stačí se cíleně zaměřit na úspěch.

Zaměřte se na úspěch. Zaměřte se na to, co se vám povedlo

Na jednom firemním školení jsme probírali vzájemná očekávání zákazníků a obchodních zástupců. Bavili jsme se o současné situaci na trhu, jak komu funguje prodej a tak. Jedna ze služebně starších obchodních zástupkyň se do komunikace moc nezapojovala. Bylo na ní vidět, že je z něčeho otrávená. Zajímalo mě, jak vnímá svoji úspěšnost prodeje. Zeptala jsem se paní Jany (budu jí tak říkat), jak se ji daří. Jedním dechem ze sebe vysypala, co všechno se jí nedaří a jak to stojí za houby. Kolik obchodů se jí nepodařilo uzavřít. Bylo vidět, že se ji ulevilo. Díky tomu, že se mohla podělit o své negativní pocity.

Co se Janě nepovedlo, jsme už věděli. Teď jsme potřebovali zjistit, co se jí povedlo.

Rozebrali jsme den, ve kterém se Janě údajně nedařilo. A hádejte, jak to dopadlo:

  1. Ten den měla 8 schůzek.
  2. Na 6 schůzkách prodala
  3. Na 1 schůzce nebyla kompetentní osoba.
  4. Pouze na 1 schůzce neprodala.

 

Jaký byl tento den? Úspěšný, i když to Jana neviděla

graph-841606_1280

Je skóre 6x prodej:2x Ne, úspěch nebo neúspěch? V tomto kontextu je to úspěch.

Proti tomu, samotné obchodní jednání, kde se nepodařilo prodat je považován za neúspěch.

Vnímáte ten rozdíl?

 

Jana byla nespokojená s prodejními výsledky, protože se zaměřila na 1 neúspěšnou schůzku,

kterou si uložila do hlavy. Živila tak pocity, zklamání a neúspěchu. Měla špatnou náladu, kterou přenášela i na své okolí a zákazníky. Místo toho, aby se radovala z úspěšných prodejů a byla v pohodě.

 

Vaše pocity a nálady jsou pro úspěšný prodej důležité. Podle toho jak se cítíte, se i chováte a komunikujete. Zákazníci poznají, že jste otrávení a může to být důvod, proč od vás nekoupí.   Vžijte se do jejich situace. Od koho koupíte raději? Od usměvavého nebo protivného obchodního zástupce?

 

 

Doporučuji. Zaměřte se na úspěch a zvýšíte vaši úspěšnost prodeje.

Inspirujte článkem i vaše přátele. Budu ráda i za váš komentář.

E-book zdarma

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 19 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. Díky které jsem několikanásobně rozšířila maloobchodní síť zákazníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů