.

Chcete úspěšně prodávat? Dejte si zelenou

ball-244235_1280 Toužíte po úspěchu, ale podvědomě máte strach, že nejste dost dobří, že uděláte chybu a budete odmítnutí. Strach brání v zlepšení výsledků a úspěšnému prodeji. V podvědomí vám díky tomu svítí červená.

Chcete-li úspěšně prodávat, dejte si zelenou

Jak? Čtěte dál

Je to jako u žáka autoškoly. Stojí na křižovatce a přemýšlí, co má nejdřív udělat až blikne zelená. Než zařadí a zareagujete, zelená je pryč. Nezbývá mu než počkat na další zelenou, která znovu blikne.

V prodeji je to podobné. Odkládáte oslovení nových zákazníků, kontaktování po telefonu i osobní jednání Možná máte strach, že neprodáte a uslyšíte ne? No a co, příště se vám to povede. Pokud to nevzdáte po prvním neúspěchu a budete pravidelně trénovat.

Strach z chyb a z nedokonalosti v nás vypěstoval systém

Od malička nás učili, že udělat chybu je špatné. Že po chybě přijde zasloužený trest. Však to znáte, stačí si vzpomenout na horší známku ve škole a už byla doma ostuda.

Někdy nešlo ani o naši chybu nebo naše selhání. Stačilo vybočit z představ našeho okolí a už tu bylo srovnávání s druhými nebo mela, co jsme zase udělali jinak, než jsme měli.

Díky tomu, máte v podvědomí strach, že nejste dokonalí, protože děláte chyby. Jenomže chyby k životu patří a nějakou udělá každý.

Začínáte s prodejem? Počítejte s tím, že realita je jiná než vaše očekávání. V představách jde všechno hladce, snadno a podle plánu. V reálném prodeji je cesta mnohem klikatější než v představách.

Dejte si zelenou a začněte komunikovat se zákazníky, i když máte málo znalostí a zkušeností. Ty přijdou jedině s praxí. Z knížek a teplé kanceláře vlastní zkušenosti nezískáte.  Jedině trénink z vás udělá mistra.

traffic-lights-140579_1920

Dejte si zelenou a zdokonalujte se za pochodu

  • Oslovujte a kontaktujte zákazníky různými způsoby. Vyhodnoťte ty nejlepší a nejúčinnější. Postupně je zdokonalujte.
  • Sjednávání schůzek po telefonu berte jako segmentaci potenciálních zákazníků. Vyberte si ty, kteří mají zájem o vaše produkty, nebo služby. Ušetříte hodiny času strávených za volantem.
  • Udělejte si domácí úkoly a připravte se na každé obchodní jednání. Díky tomu získáte jistotu a zdravé sebevědomí.
  • Odmítnutí zákazníka je součástí obchodního procesu. Žádný obchodník nemá 100% úspěšnost v uzavírání obchodů. Pokud tvrdí, že ano, nevěřte mu. Kecá.
  • Pracujte se zpětnou vazbou. Rozeberte si jednotlivé činnosti a popřemýšlejte, co byste udělali lépe nebo jinak. Pomocí zpětné vazby se rychleji dostanete k cíli.

Dejte zelenou i vašemu myšlení. Hledejte cesty, jak prodej zvládnete a jak úspěšně prodáte. Místo toho, abyste hledali, proč to nejde.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

E-book zdarma

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 19 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. Díky které jsem několikanásobně rozšířila maloobchodní síť zákazníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů