.
Stále platí, že k práci obchodního zástupce patří odmítání a nenáviděné slovo NE. To v prodeji zůstane, ať se nám to líbí nebo ne. Prodejní principy zůstávají, obchodní strategie se mění. Mění se trh, zákazníci, způsoby prodeje. Změny nám probíhají přímo před očima a uspěje ten obchodní zástupce, který na ně umí správně reagovat.
Obecně vzato, zvyšuje zisky firmě, kterou zastupuje. Řeší nebo je nápomocen s řešením vzniklých situací u zákazníků. Sleduje vývoj trhu, konkurenci, pečuje o stávající zákazníky a přitom všem ještě zvládá získávat nové zákazníky. Činnosti, které musí zvládat, stále přibývá jako v ostatních oborech.
Někdy jsem si připadala jako „holka pro všechno“, která vše zvládne, zařídí, přinese firmě peníze a dbá na její dobré jméno. Na druhou stranu, co a jak jsem si udělala a zařídila, to jsem taky měla. 🙂
Jenom si to představte. Můj rajón byla Morava a firma, se kterou jsem spolupracovala, sídlila v Čechách. Vzdálenost mezi námi je 200 km. Jakmile jsem jela na druhý konec Moravy, až k polským hranicím, tak byla vzdálenost vzdušnou čarou přes 300 km. Jak by mi asi pomohli, když jsem na dálnici píchla, když mi někdo odřel auto nebo do mě naboural a rozpáral mi bok dodávky, jako konzervu.
Pak je na vás, jestli se psychicky zhroutíte anebo si zajistíte náhradní auto, vyřešíte vše s policí a pojišťovnou. Do toho stihnete obsloužit zákazníky a domluvit si opravu auta. V té době jsem ještě jezdila s velkou dodávkou a prodávala ambulantním prodejem. V některém z dalších článků vám o tom napíšu.
Jednoduše řečeno, všechno si musíte zařídit a zorganizovat sami. Ještě že jsou mobily. Kolikrát mě mobil zachránil a pomohl vyřešit složité situace.
Práce obchodního zástupce je úžasná, ale i náročná. Je to běh na dlouhou trať, žádný sprint. Abyste dokázali doběhnout do cíle, je potřeba zvládnout tyto aktivity.
Budete-li se těmito 15 tipy řídit, uspějete i po roce 2020. Abyste už zítra více prodávali, odhalte 7 chyb, kterým se musíte vyhnout.
Shrnuto a podtrženo, je potřeba přijmou fakt, že změny kolem nás probíhají stále rychleji. Co fungovalo před pár lety, už nemusí fungovat dnes. Časté změny se staly součástí našich životů. Máte dvě možnosti. Buď budete změny akceptovat, přizpůsobíte se jim, začnete aktivně prodávat a uspějete. Nebo se budete hrabat v minulosti, budete pasivně čekat na zákazníky a neuspějete. Nic víc, nic míň. Zaleží na vašem rozhodnutí.
Jak řekl Henrry Ford:
„Historie je blbost… jediná historie, která za něco stojí, je ta, kterou vytváříme teď.“
Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.