.
Prodej a sport mají mnoho společného. Potřebujete odvahu, vytrvalost, touhu po úspěchu a trénink. Ten někdy bolí, ale bez něho to nejde. V obou případech platí: „Prodáte nebo odejdete s prázdnou.“
Můžete mít nastudovaná videa s nejlepší běžeckou technikou, ale abyste uběhli maraton, musíte se zvednout a začít běhat. Postupně tělo začnete zvykat na běh a pravidelnost. Několikrát týdně si vyrazíte zaběhat. Jdete trénovat, i když se vám zrovna nechce. Víte, že chcete uběhnout 42 km a to bez tréninku nedáte. Po měsíci zjistíte, že se už nemusíte přemlouvat, že vás trénink a běhání baví.
Studování prodejních technik a konkrétních obchodních příkladů je důležité. Jenže to nestačí. Je potřeba začít zkoušet a trénovat na vlastní kůži. První pokusy doporučuji vyzkoušet v bezpečném prostředí firmy nebo workshopu. Následně vyrazit mezi zákazníky. Učit se vnímat jejich chování, potřeby, to jak se projevují, když jsou spokojení a jde jim všechno jako na drátkách. Nenechat se zaskočit jejich nervozitou a rozladěním, protože se jim stalo něco nepříjemného nebo mají zrovna den „blbec“.
Představte si, že jste před 2 dny nastoupili do firmy na pozici obchodního zástupce a jste bez praxe. Máte si dohodnout schůzky a začít prodávat. Jak se asi budete cítit, když si máte sjednat schůzku a ještě jste nemluvili s žádným zákazníkem? Neznáte důvody, proč od firmy nakupují, s čím jsou spokojení a třeba i to, co jim chybí. Produkty, které máte prodávat, jste viděli v katalogu. Ke všemu si jich pamatujete jenom pár, protože sortiment je ta široký, že se nedá během pár dní zapamatovat. Jaká bude vaše úspěšnost domluvených schůzek a jak se změní vaše nálada (nadšení)?
V případě, že byste se dostali do stejné situace, ale měli potřebné znalosti, bylo by vše veselejší. Zjistili byste si ty nejdůležitější věci, abyste mohli správně argumentovat na reakce a otázky zákazníka. Úspěšnost ve sjednání schůzek i vaše nálada bude o desítky % lepší, než v předchozím případě.
Traduje se, že „Štěstí přeje připraveným.“ Proto je dobré připravit se a jít mu naproti.
Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.