.

Prodáte nebo odejdete s prázdnou? Rozhodnou o tom 3 věci

Prodej a sport mají mnoho společného.  Potřebujete odvahu, vytrvalost, touhu po úspěchu a trénink. Ten někdy bolí, ale bez něho to nejde. V obou případech platí: „Prodáte nebo odejdete s prázdnou.“

sport a prodej

Můžete mít nastudovaná videa s nejlepší běžeckou technikou, ale abyste uběhli maraton, musíte se zvednout a začít běhat. Postupně tělo začnete zvykat na běh a pravidelnost. Několikrát týdně si vyrazíte zaběhat. Jdete trénovat, i když se vám zrovna nechce. Víte, že chcete uběhnout 42 km a to bez tréninku nedáte. Po měsíci zjistíte, že se už nemusíte přemlouvat, že vás trénink a běhání baví.

Podobnou analogii najdete i při prodeji.

Studování prodejních technik a konkrétních obchodních příkladů je důležité. Jenže to nestačí. Je potřeba začít zkoušet a trénovat na vlastní kůži. První pokusy doporučuji vyzkoušet v bezpečném prostředí firmy nebo workshopu. Následně vyrazit mezi zákazníky. Učit se vnímat jejich chování, potřeby, to jak se projevují, když jsou spokojení a jde jim všechno jako na drátkách. Nenechat se zaskočit jejich nervozitou a rozladěním, protože se jim stalo něco nepříjemného nebo mají zrovna den „blbec“.

trenink

Proto je dobré vědět, které 3 věci rozhodnou o tom zda prodáte nebo odejdete s prázdnou

  1. Postoj – váš přístup k prodeji a dané situaci. Snažte se být v psychické pohodě. Není to jednoduché, ale dá se to naučit. Přestaňte myslet na složenky, na to, co se vám úplně nepovedlo. Soustřeďte se na již dosažené úspěchy, na pokroky, kterých jste dosáhli. Než začnete komunikovat se zákazníky, zahoďte starosti.  Zákazníci chtějí řešit své potřeby s příjemným a sympatickým obchodním partnerem.  Ne s protivou, který je od rána do večera naštvaný a otravuje tím i své okolí.
  1. Příprava – je tolik podceňovaná a přitom to, jestli jste nebo nejste připraveni, rozhodne ještě dřív, než zákazníkovi zavoláte. Určité věci (domácí úkoly) je potřeba mít připravené předtím, než zákazníka oslovíte nebo se s ním setkáte. Udělejte si domácí úkoly a dostanete se až k uzavření objednávky.
  1. Obchodní a prodejní dovednosti – zlepšují prodejní výsledky a zvyšují efektivitu prodeje. Například kontaktování a oslovení nových zákazníků, bývá velkým oříškem při nedostatku potřebných vědomostí a prodejních dovedností.

Představte si, že jste před 2 dny nastoupili do firmy na pozici obchodního zástupce a jste bez praxe. Máte si dohodnout schůzky a začít prodávat. Jak se asi budete cítit, když si máte sjednat schůzku a ještě jste nemluvili s žádným zákazníkem? Neznáte důvody, proč od firmy nakupují, s čím jsou spokojení a třeba i to, co jim chybí. Produkty, které máte prodávat, jste viděli v katalogu. Ke všemu si jich pamatujete jenom pár, protože sortiment je ta široký, že se nedá během pár dní zapamatovat. Jaká bude vaše úspěšnost domluvených schůzek a jak se změní vaše nálada (nadšení)?

V případě, že byste se dostali do stejné situace, ale měli potřebné znalosti, bylo by vše veselejší. Zjistili byste si ty nejdůležitější věci, abyste mohli správně argumentovat na reakce a otázky zákazníka. Úspěšnost ve sjednání schůzek i vaše nálada bude o desítky % lepší, než v předchozím případě.

Traduje se, že „Štěstí přeje připraveným.“ Proto je dobré připravit se a jít mu naproti.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

E-book zdarma

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 19 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. Díky které jsem několikanásobně rozšířila maloobchodní síť zákazníků.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů