.
Hlavou vám běží jedna myšlenka za druhou. Nemůžete se jich zbavit. Vracejí se dokola jako bumerang. Už zase počítáte neúspěšné telefonáty zákazníkům. Konečně se dostanete na schůzku, těšíte se, že prodáte a nic. Neúspěšné schůzky přibývají, s telefonováním je to čím dál horší. Jste z toho otrávení, nechce se vám nic dělat. Přemítáte nad tím, v čem je chyba. Ve vás nebo v produktu?
Uvařili jste si v hlavě pěkný guláš, který vám vůbec nechutná. Kdyby to byl opravdový guláš, co byste s ním udělali? Vyhodili nebo vzali koření a dochutili tak, aby se dal jíst.
Naši hlavu vyhodit nemůžeme, ale myšlení se dá změnit tak, aby nebránilo úspěšnému prodeji. Není to složité, stačí se cíleně zaměřit na úspěch.
Na jednom firemním školení jsme probírali vzájemná očekávání zákazníků a obchodních zástupců. Bavili jsme se o současné situaci na trhu, jak komu funguje prodej a tak.
Jedna ze služebně starších obchodních zástupkyň se do komunikace moc nezapojovala. Bylo na ní vidět, že je z něčeho otrávená.
Zeptala jsem se paní Jany (budu jí tak říkat), jak se ji daří. Jedním dechem ze sebe vysypala, co všechno se jí nedaří a jak to stojí za houby. Kolik obchodů se jí nepodařilo uzavřít. Bylo vidět, že se ji ulevilo. Díky tomu, že se mohla podělit o své negativní pocity.
Co se Janě nepovedlo, jsme už věděli. Teď jsme potřebovali zjistit, co se jí povedlo.
Rozebrali jsme den, ve kterém se Janě údajně nedařilo. A hádejte, jak to dopadlo:
Je skóre 6x prodej:2x Ne, úspěch nebo neúspěch? V tomto kontextu je to úspěch.
Proti tomu, samotné obchodní jednání, kde se nepodařilo prodat je považováno za neúspěch.
Vnímáte ten rozdíl?
kterou si uložila do hlavy. Živila tak pocity, zklamání a neúspěchu. Měla špatnou náladu, kterou přenášela i na své okolí a zákazníky. Místo toho, aby se radovala z úspěšných prodejů a byla v pohodě.
Vaše pocity a nálady jsou pro úspěšný prodej důležité. Podle toho jak se cítíte, se i chováte a komunikujete. Zákazníci poznají, že jste otrávení a může to být další důvod, proč od vás nekoupí. Vžijte se do jejich situace. Od koho koupíte raději? Od usměvavého nebo protivného obchodního zástupce?
Doporučuji. Zaměřte se na úspěch a zvýšíte vaši úspěšnost prodeje.
Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.